25 Ağustos 2014 Pazartesi

Osmanlı'da Gey Seks Işçileri

 Yazı sıkıcı olmasın diye olabildiğince az eski kelime kullanmaya çalıştım.


''Aklı başında olan kadına eğilim gösterir mi? Ali'nin yaradılışında delikanlıya yöneliş vardır'' demiş, dönemin eşcinselliğe olan bakışını en güzel özetleyen eserlerden biri Görgü ve Toplum Kuralları Üzerinde Ziyafet Sofraları'nı kaleme almış Gelibolulu Mustafa Ali (ö. 1600), eşcinselliği (oğlancılık) toplumun gerçeği olarak büyük bir kesim tarafından kabul edildiğinden bahsediyor. Hatta birçok insan eşcinsel ilişki yaşamak için dönemin hamamlarını kullanmıştır ve buna kimse ses çıkarmamıştır.

''Tellak'' veya ''dellak'' denilen hamam işçileri geçmiş yüzyıllarda, hamama gidenleri sadece ''keseleyip sabunlama'' işine mi yararlardı?

Derviş İsmail'in 1686 tarihli Gönüller Açan Tellaklar Kitabı'nda geçen, İstanbul'un isim sahibi 11 hamam tellağının öyküleri ve işlerini nasıl yaptıklarıyla ilgili yazılarını paylaşmak istedim. Metnin orijinali Eski Türkçe, yani Osmanlıca olduğu için dil ağdalı, bu yüzden Türkçe'ye uyarlarken cümleler biraz dağınık olabilir. Fakat içerik gerçekten çok ilginç hatta bazen komik. Sansürcü olmadığım için kelimeleri olduğu gibi yazıyorum anacım. :D

YEMENİCİ BALİ

Güzellik, cilve, edep, terbiye ve nezaket ondadır. Saçları sümbül, gül gamzeleri, bakışları cellad, yuvarlak ve tüysüz kalçası ve ayva göbeği ve sütun bacakları ve gümüş ayakları vardır. Henüz 15 yaşında olan bu güzellik abidesi yemenici çırağıdır. 59. Yeniçeri bölüğünden Darıcalı Gümüş Ali denilen it bir akşam oğlanın yolunu kesip kolluktan içeri çekmiştir. Yanına aldığı Kıçlevendi Zehir Ahmed ve Kurt Halil denilen itler oğlanın bal çanağına eşek arısı gibi üşüşmüşlerdir. Oğlan her ne kadar ilişkiye girmek istemese de, şeytan yüzlü adamlar onu soyup yere atmışlardır. O nazlı oğlanın tüysüz kalçasını demir kazıklarıyla gece gündüz oymuşlardır. Sabah varıncaya kadar sikmeleri yetmezmiş gibi anadan üryan soyup oynatmışlardır. Subaşı Ağa devriyede bunları basmış ve oğlanı yarrak altında yatarken alıp şerefli isminin kirlenmesine müsade etmemiştir. Oğlanın kalçasına ''hiz'' (pasif eşcinsel demektir, aktifin bir karşılığı yok) damgası bastırıp hamamda çalışmasının icap ettiğini söylemiştir. Ağa oğlanı hep ziyaret eder ve ayaklarını öptürürdü. Oğlanın hamamdaki ücreti 70 akçadır, 20 akça da ortak olan tellak alır ki 90 eder. Gece döşek yoldaşlığı 300 akçadır. Para veren kaç sefere takati varsa oğlana o kadar fişek atar, 300 akçaya dahildir. Ama ortak tellak ''Sabahtır!'' diye bağırdığında parayı veren oğlana tekrardan koymak isterse 90 akça daha verir. Yemenici Bali günde 3 seferden fazla göt vermez idi. Pek temiz, sağlam vücutlu, kınalı kuzu idi.

SİPAHİ MUSTAFA BEY

Kadılardan bir zatın gönül eğlencesi iken yaramazlar pençesine düşüp 15 yaşında peri yüzlü oğlanı Mudurnu Dağı'nda kara domuz benzeri pis hayduta peşkeş çekmişlerdir. Pis kara domuz bir içim su oğlanın gözünün yaşına bakmayıp, oğlancığı kıllı sineye çekip gümüş künbedine demir kazık sokmuştur. Nursuz Ali ve Yorganyüzüoğlu Çiçekli Mustafa ve Kalaylı Hasan denen itler de oğlancığın götü üzerinden geçmişlerdir. O nazlı oğlan kan revan perişan olmuştur. Dağda, bayırda, taşda, çakılda, çemen, dikende yürümeye mecali kalmamakla bir handa emanet yatağa koyup gitmişlerdir. Çamlıbel'deki handa tanınmış Odabaşı Davud bile oğlanın götünde çarh-ı felek merkezin bulmuş. Aç kurdun kuzuyu koruduğu misali geceleri kendi döşeğinde yatırmış, oğlanın gözü yaşına merhamet edip handa tutsa eşkiya gelir alır diye. Sonra oğlanı İstanbul'a getirip Müftü Efendi Hamamı'na tellak etmiştir. Kıl kadar ayıbı yok, edepli, terbiyeli, pakize oğlandır ki hile ve şeytaniyet yoluna sapmaz. Götünü domalıp yatınca müşterisinin yarrağının yolunu şaşmaz, mest olup, mest eder. Cilveli, temiz ve eliçabuk bu oğlanı Gümrükçü Emini Hasan Efendi o kadar beğenmiştir ki hanesine alıp süslü giysiler giydirip, onu çubuktar eylemiştir.

KIZ SOFTA

Biri daha Kız Softa, yani Ürgüplü İsmail'dir ki, Zalpaşa Medresesi'nde hemşerisi Dağlı Hüseyin'e misafir olmuş, üçüncü gece o zalim dağlı herif  ''Hemşeri oğlanı sikmek dostça bir oyundur'' diyip oğlancığı ikna edip, bir de zil surna sarhoş olup işini tam görmüştür. Ama olay duyulunca Dağlı Hüseyin memleketinden firar etmiştir ve esnaf Telli Halil Ağa oğlanı alıp esnaf tezgahına oturtmuştur. Dükkanını peri yüzlüyle beraber işletmiştir. Gece dahi odasında yatırıp bakarak zevk alma, kucaklama, ayak öpme, göbek koklama, buse faslı, çakıl memecikler dişleyip, altın kamış çük yoklama ile iltifat etmiştir. Bir sene geçince bir eşkiya Kız Softa'yı rahatında koymayıp dükkanı gözlemiş ve ustanın yokluğunda müşteri gibi davranıp, birkaç ay hediyeler ve güzel sözlerle oğlanın aklını çelmiştir. Karakuş adlı birinin pençesine düşürüp onu zorla hamamda çalıştırmıştır. Gündüz içeride halvette bir seferi 100 akça, geceleyin odada döşek yoldaşlığı sabaha kadar üç seferden fazla olmamak üzere 500 akçadır. Oğlan üç seferden fazlasına rıza gösterirse, müşteri her seferi 100 akçadan siker. Oğlan çok zevk alıp para istemese dahi, herif oğlanın ortağı dellağa 20 akça payını yine de verir.

SEYİS ALİ

Sakalı yeni çıkmış oğlan olup, değerini bilmeyip, boğaz tokluğuna tersane haytalarına uçkur çözerken hamam çıplağı olmuş, az zamanda şöhret bulup Hamam-ı Piyalepaşa'da kibar ve önde gelen kişilerin tokmakçısı olmuştur. Bir günde 40 göt tokmaklayıp, kırk sefer fişek attığı hamam sicilinde kayıtlıdır. Üst düzey yöneticilerden bir efendinin oğluyla gönül bağı kurup sikiştikleri için peştemali alınıp çıplak haliyle asmışlardır. Pek yazık olmuştur. Allah için, erkek güzeli, cesur, yiğit, gönül eğlendiren, gençlere meraklıların hizmetinde pek iyi bir tellak idi.

KEŞMİR MUSTAFA

Sil gözünün yaşını
Çatma keman kaşını
Basarlarken yarrağı
Çalkala gümüş tasını

Haramzadedir yani loncada çeribaşı oğlu Kıptî'dir ki babası külhancı, anası karılar hamamında natır, göbek taşında uyumuş, kurna başında büyümüş, alnı kara çükü ak nevcivan dellaktır. Kulağında gül, alnında kâkül, ot çalmaz, ustura vurmaz sikinin kılları sırma püskül, levend gibi yürüyüşüyle halvete gelip şahane selamıyla taş yürekleri bile eritirdi. Kıptidir ama akça, pul lafı yok tokgöz olup ejderha misali kol kadar yarrağı dibine dek alır ki, çingeneler içerisinde böyle nazik dilber bin oğlanda bir çıkar. Narhı yoktur, "Müşterimin mürüvvetine endaze olmaz" deyip domalır ve ne bahşedilse alır, akça tutmaz şahbaz bekâr yiğitlerin gönlünü dahi hoşnut eyler.


İşte böyle! :D Bazı yerlerde ben çok güldüm, çoğu yerde de şaşırdım. O dönemde çok daha rahat yaşanıyormuş. Tabii cinsel anlamda. Gönül ilişkisine tahammül yok ama iş sikme sikilmeye gelince insanlar ne kadar anlayışlı. 5 tane daha hikaye var onları da yayınlamamı isterseniz yorum bırakmayı unutmayın. :) Biraz tereddütle yayınlıyorum bu yazıyı çünkü aslına bakarsak resmen seks hikayeleri bunlar. :D Fakat tarihsel değeri var, biz eskiden de varmışız falan filan dedim paylaşmak istedim işte.


15 yorum:

  1. Bazı yerleri aslında trajik. Mesela zorla alı konulup tecavüz olayı var. Kıça damga var. asdf Hani aslında çok daha zor bence. Çünkü en ufak bir gönül ilişkisinde asmışlar. Resmen seks işçiliği. Neyse devamını yazarsan biz de okuruz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın fakat ''O dönemde çok daha rahat yaşanıyormuş.'' derken tabii ki geylerin gördüğü muameleden ve insan haklarından bahsetmedim. Geysen geysin, buna kimse karşı çıkmıyor; 'hizmet ettiğin' sürece. Toplum bunun varlığını kabul etmiş yani. Bugün yoldan birini durdurup sorsak 100-200 tane gey var onlar da batı özentisi falan derler. Günümüz toplumunda yerimiz yok yani. :)

      Sil
  2. Bildiğin osmanlının gay porn starlarıymyş bunlar :D Üstelik çok kazanıyolarmış ya ortağına 20 akca düşüyosa 80 akca kendine kalıyo :D Akşam akşam niyeti bozdum ben galiba ehehe. Devamınıda bekliyorum tabiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Osmanlı'da tellak olmak vardı. :)))

      Sil
  3. anamöö tellak mkı asdf.Şimdin,n tellaklarını düşündüm de iygggggg!!Midecim!!!

    Ama resmen aşkla tasvir var farkettin mi :( Çok üzüldüm ben tecavüze uğrayana.Hı bir de asılana çok üzüldüm.Yazık yaa :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asılana ben de çok üzüldüm :(((

      Sil
  4. Sil gözünün yaşını
    Çatma keman kaşını
    Basarlarken yarrağı
    Çalkala gümüş tasını
    Asfgafaga:D
    Ancak bu kadar komik ve trajik olunabilirdi ben özellikle asılana üzüldüm yani acıklı bir hikaye ve ortada tecavüzler zorla çalıştırılmalar aşık olduğu için asılmalar. Ama bunlar aynı zamanda o zamanın kültürünü de yansıtıyor..
    Velhasıl kelam (havaya girdim bende asdf) devamını yazarsan okuruz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Ben de Osmanlıca çevire çevire Bülent Ersoy gibi konuşmaya başladım flsknmhsfhdfj

      Sil
  5. Bir ara ben de yazmayı düşünüyordum Osmanlı da Eşcinsellik adı altında, iyi olmuş yalnız tamlamalara bittim :D büllur kase, demir kazık ahahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha ben de en çok onlara güldüm :D

      Sil
  6. Okudum, kal geldi yani o derece :)) Konuya yabancı değildim; kışın oğlanlara, yazın hatunlarla meylet atasözümüze falan alışıktım ama bir sarstı yine de :P :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz kış oğlanlara meyledenler derneği <3 lsjhfs

      Sil
    2. Beni de üye yazın!!!! :D

      Sil
  7. Valla benim gördüğüm çoğu tellak kıro tipli. Şimdiye kadar sadece bir tanesi ilgimi çekti, o da utangaç gibiydi :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...