9 Kasım 2014 Pazar

Taylor Swift - 1989 | Albüm Eleştirisi

AY BU HAFTA ÖĞ GELDİ BENDEN BİLİYORUM AMA BU SON VALLA TAMAM Bİ'DAHA YAZMICAMSKJHNSFHFS
vizeler geliyo zaten bunları ısıtıp ısıtıp okuverin gari.

Hadi pazar kahvenizi alın gelin, kulaklarınızın pasını silicem şimdi.


Biri gelip bana ölesiye Taylor Swift dinleyeceksin dese tepkim muhtemelen şu şekilde olurdu;


Neden tepkim öyle olurdu? E çünkü hepimiz bir burun kıvırıyoruz hayran kitlesi genelde ergenlerden oluşan şarkıcılara. Aynı şey Justin Bieber, Demi Lovato, Selena Gomez gibilerinin hepsinde geçerli. Ama bireysel olarak şarkıcıyı ele aldığınızda görüyorsunuz ki hepsinin iyi işleri var. 
Taylor'ı daha önceden de dinlerdim ama hiç albümünü dinleyecek kadar sevemedim. Zaten günümüzde şarkıcılar piyasaya sürdükleri singleları satmaya uğraşıyorlar, biri ardına birini çıkarıyorlar. Hiç kimse de hayran oldukları kişinin dışında çıkarılan albümleri dinlemiyor. (Kendimi ve okurlarımı bu kategoriye dahil etmiyorum. :P :D) 
Ama bu albüm dinlenir!

Albüm adını Taylor'ın doğum yılından almış. Genel olarak pop ve synthpop havası var şarkılarda ama iyi ve kaliteli pop. Seksenlerin popu ve glam rockı esintileri var.




Basit ama etkileyici. 7/10


Bu şarkı yüzünden midir bilinmez ama sadece altı ay New York'ta yaşamış bu sarı çıyanın, New York elçisi seçilmesi bende çarpıntı yapıyor! Bu konuda çok net olumsuzum. Sarah Jessica Parker, Beyoncé, Alicia Keys falan varken Taylor ne alaka? Neyse, şarkıya gelecek olursak tam, otobüs şoförü hız sınırını aşıp, alt geçitlerden falan gitmeye başlayınca dinlenecek bir şarkı. Sonsuza dek bölgesel olarak popüler bir şarkı olacaktır çünkü New York bazlı tüm TV programları, sabah showları, ödül törenleri ve spor etkinliklerinde kullanılacak bir parça olur. 


Blank Space

Çok yaramaz bir şarkı. 6/10


Bu parça bir insan olsaydı platonik aşık olduğunuz ve açılmaya utandığınız biri olurdu. Sözler oldukça bebiş, Taylor'ın şarkıda ''kıps'' yapışı falan çok güzel. Alengirli bir ritmi yok ama akılda kalıcı.



Style

Mmmmmmhh. 8/10



Resmen 1989'dan fırlama bir şarkının Allah (c.c.) tarafından modernize edilmiş hali. Dinlediğimi unutuyorum bazen kendimi kaptırmaktan.



Out of the Woods

Daha rahat kopabilmek için mobilyaları kenara çektim. 10/10


Albümün en sevdiğim yüksek tempolusu diyebilirim. Böyle bir şarkıyı nasıl yapmış olabilir aklım almıyor. Bu senenin en mükemmel şarkılarından kesinlikle. Benim içimde gizli bir ''sürekli aynı kelimeleri tekrar eden şarkı sempatizanı'' var sanırım. 
ARE WE OUT OF THE WOODS YET? ARE WE OUT OF THE WOODS YET? ARE WE OUT OF THE WOODS YET? ARE WE OUT OF THE WOODS YET? ARE WE OUT OF THE WOODS YET?


Piste 5 by Taylor Swift on Grooveshark

All You Had To Do Was Stay

Moral verici. 6/10


Bu pek Taylor Swift şarkısı gibi değil, Max Martin ortaya yüksek tempolu bir şeyler sıçmış gibi. Fakat hala güzel, Allah kahretsin!


Shake It Off by Taylor Swift on Grooveshark

Shake It Off

Dünyanın en akılda kalıcı şarkısı. 8.5/10


Yorum yok fslhnfsjj.


I Wish You Would by Taylor Swift on Grooveshark

I Wish You Would

Duygusal fakat asi. 6/10


Tempo fazla hızlı Taylor'a göre, siksen canlı söyleyemez fhklmnsf. Daha yavaş bir ritmde olması gerek aslında, sözleri pek dans etmelik değil. Tam doksanlar şarkısı.


Bad Blood by Taylor Swift on Grooveshark

Bad Blood

Deneysel. 7/10 


Bu şarkıyı Katy Perry'e yazmış diyorlar. Zayıf bir ritmi var, Lorde şarkılarını anımsatıyor, ama Taylor'ın vokali çok farklı. Bazen ''Bu onun sesi mi aq?'' oldum.



Wildest Dreams

Lana Del Rey? 8.5/10


Taylor'ın sesi çok shoplanmış bir Instagram videosundaki gibi çıksa da, şarkı muazzam. House tarzında biraz. Sözler ise harika.



How You Get the Girl 

Hoş. 4/10



Albümü seksen kere dinledim ama bu şarkıyı hep unutuyorum sdfjhnsfh. Pek sevemedim diyebilirim. Lakin nakaratı çok güzel.



This Love

Albümün en en en iyisi. 10/10



Zaten benim favorilerim hep düşük tempolardır ama bu şarkı gerçekten son zamanlarda duyduğum en iyi ballad. Sözleri bir halk ozanı tarafından yazılmış sanki. 
''Bu aşk bende kalıcı bir iz bıraktı. Bu aşk karanlıkta hep parıldadı. Bu eller seni bırakmak zorunda kaldı. Fakat bu aşk beni hiç bırakmadı.''



I Know Places

Ehhh. 3.5/10



Katina eline makas alıp iki farklı melodiyi biçmiş sonra da birbirine dikmiş gibi ama pek olmamış sanki. Taylor'ın yüksek notalara çıkmaya korkuyor gibi bir hali var söylerken. Ryan Tedder'ın şarkısı, o yüzden güzel, çünkü adamın kötü şarkısı pek yok. Aman ne bileyim bir şeyler eksik gibi.


Clean

Adı üstünde temiz, rahat, güzel bir şarkı. 7.5/10


Bu şarkıyı bir çok kişi sevmemiş ama ben ba-yıl-dım. Başı Lana Del Rey'in TV In Black&White'ını andırıyor biraz. Allah'ım düşük tempo weed müziğe bayılıyom. 420 ლ(́◉◞౪◟◉‵ლ)


You Are In Love

Yaşanmışlık var. 10/10


Bu da pek sevilmeyen ama benim HAYRAN OLDUĞUM bir şarkı. Aslında bonus şarkı yani albümün deluxe versiyonunda yer alıyor. Ne vokalleri ne de enstrümantali alengirli fakat son zamanlarda gördüğüm en iyi söz yazarlığı. Zaten bir önceki yazım 1986 bu şarkının sözlerinin düzenlenmiş çevirisi gibi bir şeydi.


Uzun ve sıkıcı bir eleştiri yapmak istemedim kısaca fikirlerim bu şekilde. Bence Taylor Swift pop müziğe yeni bir boyut getirdi ve kariyerinin kesinlikle en iyi işini yaptı. Lady Gaga bunu Artpop ile yapacağını, yeni soundlar yaratacağını söyleyerek beklentiyi bir hayli yüksek tutmuştu. Fakat nasıl yere çakıldığını hepimiz gördük. Taylor bunu hiç bir iddiası olmadan başardı. Kendisine bakışım çok değişti ve şu an bildiğin seviyorum valla. :D 

Üç günde ne kadar dinledim:


Hala da dinliyorum, uzun bir süre de dinleyeceğim. (。♥‿♥。) Herkese şiddetle tavsiye ediyorum.

Siz bu albümü dinlediniz mi?
Nasıl buldunuz?
Favori şarkılarınız neler?
Yorum olarak bırakırsanız sevinirim.
(◡‿◡✿)

2 yorum:

  1. Beğendiğimiz şarkılar farklı olsa da, evet albümü ben de beğendim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...